Bagom projektet
Digital leg er viden om, hvordan leg med teknologi kan fremme inkluderende fællesskaber. Denne viden er skabt i et projektsamarbejde mellem otte SFO’er i Billund, Favrskov, Høje-Taastrup og Kolding Kommuner og Socialt Udviklingscenter SUS.
Gennem et år har pædagoger og børn på SFO’erne designet og afprøvet hvordan digitale lege med teknologi kan skabe nye muligheder for flere børn kan deltage i leg.
I projektet er der også afholdt fem legeinstruktøruddannelser for pædagoger i hele landet. Du er velkommen til at kontakte os, hvis du er interesseret i at blive legeinstruktør i digital leg.
En stor tak til pædagoger og børn fra:
- Vorbasse SFO og Hejnsvig SFO i Billund
- Mølleholmskolen SFO i Høje-Taastrup
- Dalby SFO og Munkevængets SFO i Kolding
- Skovvangskolens SFO, Lilleåskolen SFO og Ulstrup SFO i Favrskov
Projektet Digitale, inkluderende fællesskaber er støttet af Ole Kirk’s Fond.
Kontakt
Du er meget velkommen til at kontakte Socialt Udviklingscenter SUS omkring digital leg.
Socialt Udviklingscenter SUS
Nørre Farimagsgade 13
1364 København K
Tlf. 33 93 44 50
www.sus.dk
sus@sus.dk
Creative commons licenser
Tak til følgende for brug af grafisk materiale:
- Erickson Duverge (ikoner)

Digital leg
Digital leg er en samling af viden om, metoder til og vejledning i hvordan du kan bruge leg med teknologi til at styrke inkluderende fællesskaber.
Om projektet
Projektet er gennemført af Socialt Udviklingscenter SUS i samarbejde med Billund, Favrskov, Høje-Taastrup og Kolding Kommuner med støtte fra Ole Kirk’s Fond.
Tak til
SFO’erne fra Vorbasse, Hejnsvig, Mølleholmskolen, Dalby, Munkevænget, Skovvangskolen, Lilleåskolen og Ulstrup.